Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 21 augusti 2017

En tur till Ramsberg



Vi tog en tur till Ramsberg i helgen. Eller rättare sagt, jag och Linda kom lite efter. Thomas och Emil åkte dit redan i måndags kväll. I onsdags var det bockjaktspremiär. Det blev ingen bock skjuten denna gång för herrarna, men två andra i jaktlaget hade mer tur.
Vi blev bjudna på Hasses goda räkgryta och hade en trevlig kväll med vin och skratt. Vi var dock supertrötta och fredagkvällen blev inte lång. Redan strax efter 9 gick nästan alla och lade sig.
På Lördagen var det auktion. Vi var på samma gård för två helger sen, men då var det mest husgeråd som auktionerades ut. Denna gång var det mer verktyg.





Thomas köpte en gasolbrännare till sin smedja och Linda hittade en mjölkkanna och en trälåda.

När vi kom hem tänkte jag ta en liten tupplur. Den varade i 2 timmar. Förstår inte varför jag är så trött. När jag vaknade, hade alla fikat och ätit plommonpaj. Är det inte lag på att väcka någon som sover när det vankas paj???

På kvällen grillade vi och drack rödtjut. Hasse och Emil gick ner till sjön och tände på bastun. Jag och Thomas stannade kvar hemma och softade i soffan.


Melonerna i växthuset börjar ta fart. Några av dem är lika stora som krusbär. Jag får snart binda upp dem, så de inte tynger ner melonrankan så den går sönder. Tänkte använda mig av nylonstrumpor. Vi får se om det funkar.
Återkommer mer om det!!!



Inga kommentarer: