Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 7 juli 2013

Rabarberchutney

016

Jag har gjort Rabarberchutney idag. Hittade detta recept på Kokaihop.se. Den blev verkligen lyckad.

ca 1 burk

350 gram Rabarber

1st medelstor Gul lök

3dl Strösocker

1msk Ättikssprit 12%

0,5 dl Vatten

0,5 tsk malen kanel

0,5 tsk gula senapskorn

1krm malen vitpeppar

0,5 tsk koriander

0,5 tsk chilipulver.

 

GÖR SÅ HÄR

  1. 1. Rengör och värm glasburkar och håll dem varma tills det är dags att fylla dem. Skölj och ansa rabarbern. Skär den i 1-2 cm stora bitar. Blanda alla ingredienser i en tjockbottnad kastrull och låt koka utan lock ca 45 minuter eller tills det har tjocknat.
  2. 2. Häll upp chutneyn i de varma glasburkarna och sätt genast på locket. När de kallnat förvaras de svalt. Hållbart i minst tre månader.

 

 

Inga kommentarer: