Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

torsdag 18 juli 2013

Påhälsning i Ramsberg

Vi har varit och hälsat på i Ramsberg. Linda lämnade Kevin och Julia hos Mormor & Morfar i torsdags. I söndag åkte hon dit för att hämta hem dem. Då passade vi på att följa med.

De hade varit på loppis dagarna innan. Julia hittade lite prinsessaker. Bland annat denna klänning, som hon hade på sig hela dagarna.

017 (2)

Så här fin utsikt har de från huset. Det gick kossor utanför. Det var rätt mysigt på dagarna. På kvällarna luktade det kobajs och på morgonen när man ville sova, “muade” de.

011 (4)

Kompisen Broman, även kallad handlarn, har byggt en flotte. Den fick vi låna och for ut med den i Måndags. Det blåste väldigt och solen försvann bakom molnen hela tiden. Jag, Linda och Johanna badade dock ändå. Detta på grund av att det behövde kissas, inte så mycket att vi var badsugna. Men det var faktiskt ganska varmt i vattnet. Killarna fiskade och fick faktiskt två abborrar. Emil glömde att ta md sig gösen som de fiskade upp dagen innan, så vi fick grilla korv istället.013 (3)014 (2)

Vi var ganska många som trängdes i huset. Alla var dock inte med. Mathias var tvungen att jobba, så han åkte hem i söndags kväll. Karro och Andreas fick en liten dotter häromdagen. Lilla Ella, fick ligga med syrgas och hade fått en infektion, så de fick ligga kvar på sjukhuset ett par dagar.

012 (3)

Frida kom i tisdags. Här sitter vi och väntar på att hennes tåg skall anlända Lindesbergs station. 10 min senare kliver hon av bussen. Ja, det gick ju lika bra. Julia har såklart klänningen på sig. Vad trodde ni????

016 (2)

Medan grabbarna var ute och fikade, åkte vi iväg och plockade kantareller. Det fanns några små här och där. Det räckte till att göra sås på till den grillade fläskfilén som vi åt på kvällen.

Detta är ju ingen kantarell, det ser ni ju själva. Jag var tvungen at ta kort på den. Vad det är för svamp har jag ingen aning om. Men den var fin, och stooor!!

015 (2)

Jag gjorde två små filmer. Här är de:

Inga kommentarer: