Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

tisdag 9 juli 2013

Jordgubbar, jordgubbar och jordgubbar igen

I morse vid 10-tiden, for jag iväg mot Vätö för att plocka jordgubbar. Då de inte tar emot kontokort, var jag tvungen att hämta ut pengar. När jag kört ut på stora vägen, kom jag på att jag glömt hinken. Jag åkte in till flygfyren för att hämta pengar och köpa hink. Hink blev köpt, men inte gick det att ta ut pengar. Bankomater var ur funktion.Punk

Statoil hade tagit bort sin automat, så jag fick åka in till stan. Där fanns det ingen plats att parkera utanför. fick tråckla mig in på stora parkeringsplatsen bredvid och gå tillbaka.

Till slut kom jag fram till självplocket. De hade också flyttat. Inte så långt bort, dock.

Se så mycket jag fick ihop. Det blev ca 10kg.

001 (4)

På hemvägen kom jag på att jag inte hade tillräckligt med socker och fick åka in till Fyren igen och handla. Väl hemma igen vid halv 1, började jag att göra saft. Halv 9 blev jag klar. Tänkte göra sylt också, men det får bli en annan dag.

Det blev några liter. Fick med 3 burkar blåbärssylt på bilden också, som jag gjorde igår .002 (4)

Jag har även gjort rabarberchutney i veckan. Tyckte att jag borde ta hand om rabarbern innan den blir träig. Saft på den har jag redan gjort. Jämlarns va duktig jag är.

016

Fläderbusken gav inte många klasar i år. Men jag gjorde 2,5 flaska på det som fanns. Små flaskor alltså.

012 (2)

Var uppe hos Emil och Linda i gårkväll och drack en öl. Ja, EN öl. Bara för att man har semester, behöver man inte hälla i sig godsakerna. I trappen hittade jag detta lilla knyte. Kunde inte låta bli att ta ett kort.

001 (3)

Kram och hörs sen.

Inga kommentarer: