Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

torsdag 2 juli 2020

Finbesök hela veckan

I måndags fick jag fint besök från Dalarna. Pia (midsommarvärdinnan)tog med döttrarna Mea och Smy för att hälsa på sin moder. Hon har sommarhus i Norrtälje, så de passade på att komma till mig och mysa lite.

Tjejjerna ville bada, så vi gick ner till vårt lilla badeställe. Jag tog inga kort på bikinibrudarna, så här får ni använda er fantasi.

När vi kom hem, så började vi med middagen. Jag hade förberett lite, men det tog längre tid än vad jag trodde, så det blev en sen middag. Den var så gott och det kändes nästan som om vi satt på en liten fiskerestaurang vid medelhavet.

Pia och jag satt uppe till sen kväll och fantiserade, om att jag och Thomas flyttar upp till Dalarna och om alla projekt vi ville starta.

Samtalet fortsatte på morgonen och när tjejjerna vaknade, så åt vi frukost.

Mea och Smy ville bada i havet, så vi packade ner kaffe och rabarberpajen som vi inte orkade äta kvällen innan, och gav oss av mot Riddersholms naturreservat.
Vi hade inte bråttom, så vi åkte småvägarna dit för att se om vi hittade något annat fint badställe. Vi hamnade på Samstorps Gård för att kika lite och innan vi åkte vidare köpte vi varsin glass.
Till slut kom vi till badet och det blåste nå förjävligt. Vi hittade en liten dunge som vi satte oss ner i och festade på kaffet och pajen.


Jag tog lite bilder på miljön. Det är fint på udden. Man riktigt ser hur det blåser på bilderna.





Det var bara Smy som badade till slut.
När vi kom hem, värmde vi resterna från gårdagen. Tanken var att göra annan mat, men det blev så mycket över, så vi övergav den tanken.
De åkte inte hem förrän kl 8 på kvällen, så vi hann att mysa lite till.
Jag blev av med några reflexmössor också. Jag har ju några och varför ska de ligga och skräpa i skåpet till ingen nytta?

I går jobbade jag ett par timmar och sen var jag helt slut i skallen. Det blev inte mycket gjort. Idag ska jag sätta en sats flädersaft och kombucha. Fläderblommorna sitter så högt upp och de är svåra att nå. Men, jag får annat finbesök idag. Carina kommer och ska umgås lite. Jag behöver hennes hjälp att hålla ner de högsta grenarna medan jag klipper bort blommorna. 
Mitt te till kombuchan ligger och väntar på Flygfyrens postavdelning, så det får bli att koka till en sats senare.

Det blev ett långt inlägg, så mina trädgårdsbilder får inga långa förklaringar.

Vår plymspirea ser ut så här. Den knäcktes av regnet i måndags.

Jordgubbarna börjar att mogna under nätet.

Broccolin växer och växer.

Några ärtskidor har börjat bildas.

Mina Alice´s dream i tunnelväxthuset. Bilden nedan är Marmande och Sungold.


Courgette Zephyr är gul. Hoppas nu att blomman blivit ordentligt polinerad.

Små små gurkor (på burk)

Och till slut nån paprika. Kan vara padrones men jag kollade aldrig när jag tog kortet.

Nä. Nu ska jag ut och diska hinken som flädersaften skall beredas i.
Vi hörs!!


Sussi

Inga kommentarer: