Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 29 april 2019

Hinner, men orkar inte

Viljan finns, men allt tar ju så lååååång tid. Orken tryter också. Man orkar bara jobba några timmar, sen är man helt slut.
Planen i helgen var att jag skulle försöka hinna med så mycket som möjligt.

Jag har sått gurka och squash. vilket var på tiden. Förra året sådde jag de alldeles för tidigt och hade gurka ända upp i taket i båtrummet innan det var dax att sätta ut dem i växthusen.

Vi jobbade också med gräsmattan och krattade ut toppdress samt kastade ut gräsfrön.
I morse var det frost ute så vi får hoppas att det funkar.


Lådorna som Thomas byggt och som skulle passa bredvid lilla växthuset, placerades också ut.
I en av pallkragen som skulle bli utbytt, har jag satt vitlök och jag var inte pigg på att gräva upp dem och sen sätta ner dem igen. Man vet aldrig om de blir griniga då.
Vi fick plocka bort några på sidorna av gamla lådan och plantera om dem i den nya lådan. De nya lådorna var ca 10cm smalare än pallkragarna.
Fungerar det, så är det ju bra om man i framtiden behöver flytta på dem.
I den andra hade jag persilja och gräslök. De kunde jag gräva upp och plantera om i låda nr 2.
Vi grävde bort en rhododendron som stod bredvid, och fick plats med en mindre låda till.
Vi krattade ihop en massa kvistar och löv och hällde i botten på lådorna. 
Här står Thomas och "trampar ihop" skrufset.


Jag hade också tänkt att gräva upp jordärtskockorna för jag behöver den platsen till jordgubbar. Det orkade jag inte, utan fick göra efter jobbet idag istället.
Nu har jag en stor bunke med kockor som jag måste laga till. Undrar bara vad...

Omplantering av min kål fick också skjutas på till idag. Nu är det gjort.
Jag har flyttat ut krukorna i lilla växthuset.
De får inte plats inne. 
Här står nu, broccoli och kålrabbi.

Sparrisen får jag gräva ner på onsdag. Då är det nämligen 1 Maj och vi är lediga.
Nåt kul ska man väl ha då också.

Jag skall få lite koskit av Mia, så jag får väl gå ner och hämta lite efter middagen.
Kanske får man en kopp kaffe också... och lite skvaller ;) 

Kram
Sussi

Inga kommentarer: