Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 26 juli 2015

In till Stockholm

Vi lånade Jimmy och Johannas lägenhet i Stockholm två nätter för att vi ville vistas lite i vår hemstad. Thomas skulle till SÖS för att kika lite hur hans opererade hand mådde och därför passade vi på.

Tisdag kväll gick vi på bio och såg Jurassic world. Den kan jag rekommendera. Naturligtvis rymde dinosaurierna igen!!!!!

På morgonen efter åkte Thomas till SÖS och jag gjorde mig iordning och tog tunnelbanan till Gamla stan. Strosade runt lite och kikade i affärer och sätt mig på ett fik tills Thomas var klar. Därefter åkte vi till Hallwylska museet och åt lunch och tog en vända på museet. Thomas som har hjälpt till att inreda bakgården där vi åt lunch samt bidragit till idéer om vad som skall serveras på menyn. maten var svindyr, men ibland får man unna sig lite extra.

Vi mötte senare upp Janne och Majori och tog en fika på Sturekatten.

 

005 (2)006 (3)

En kul bild på Thomas i reflektion tagen på innergården på museet.

011 (3)

Thomas inne på museet (men det syns väl?)

017

Jag har också försökt att göra lite fint på altanen. Jag köpte villiga vita gardiner på Ikea och har här hängt upp dem för att se hur det ser ut. De är väldigt långa så jag måste fålla upp dem en bit. Här har jag gjort en knut längst ner för att testa om jag kunde slippa lägga upp dem, men troligen inte. De fladdrar väldigt i vinden, så nån tyngd får jag nog sätta nertill.

031032

Lite mys hos Emil och Linda har vi också hunnit med. Här bjussar jag på en flaska “Petter”. Det är rapparen Petters prosecco P.lex. Supergott sommarbubbel. Kan verkligen rekommenderas. Nr 77889 på systembolaget.

034

 

Vi gosade naturligtvis med kattungarna. Det är inte lätt att ta kort på en liten kissunge som hellre vill utforska världen istället för att sitta och gosa med Thomas.

041

035

 

Idag är det Söndag och jag har en veckas semester kvar. Det ska tokregna de närmaste dagarna, så vi får se vad jag hittar på härnäst.

Återkommer!!!!!

Inga kommentarer: