Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 20 juli 2015

Borde kanske…

Jag borde så mycket. Det kanske mer är så att jag vill väldigt gärna.

Jag lovade mig själv att städa ett skåp per dag under semestern, och jag har nästan hållit detta löfte. Jag har städat under diskbänken och under alla skåp på den sidan inklusive dragit ut spisen. Vi var tvungna att åka till Ikea i veckan och köpa en ny diskmaskin, så i det utrymmet där den skall stå blev det också skurat. Alla syltburkar och konserver har blivit uttagna, hyllorna avtorkade och allt är nu fint uppradade i ordning. Sussi är duktig.

Just nu sitter jag och funderar på hörnskåpet där alla plastbunkar står. Än så länge funderar jag bara..

 

Vi har haft finbesök. I Lördags kom min mor och hälsade på. Vädret tillät inte någon rolig uteaktivitet, så vi fick sitta inne och prata och roa oss bäst vi kunde. I går kom Janne och Majori (om hon nu stavar sitt namn så) med lille Philip som nu är 1år.

Vi fick en stund sol på eftermiddagen så vi kunde sitta ute och dricka kaffe och äta tårta som Janne hade bakat.

012 (2)

 

Philip och Thomas blev kompisar direkt. De gick och klappade Bonus, plockade smultron, kikade i leksaksskåpet och rörde i vatten.

006 (2)

Philip fick också åka lite på gräsklipparen. Den var naturligtvis inte igång. Det var hemskt roligt att dra i startsnöret.

009 (2)

Vi har varit ute i skogen och plockat lite blåbär. Vi fick ihop ca 2 liter. Det blev såklart en blåbärspaj till kvällen. Jag  hade dock ingen vaniljsås, så pajen fick vi spara till dagen efter.

154

Thomas och Emil har varit och fiskat nere i skogsviken. De har släppt tillbaka de flesta fiskar, men denna stora abborre fick följa med hem.

019 (2)

Nu ska jag gå ut i solen och fundera lite mera på det där hörnskåpet….

Inga kommentarer: