Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 17 oktober 2010

Våga vägra vinter

Idag har vi motvilligt städat bort en del av sommaren i trädgården. Vissna blommor har kastats i komposten, Motis har ställts undan, krukor ställts in i boden och vattenkannorna står i växthuset. Men vi och en del annat har trotsat vintern idag. Se själva:

Vinter 2010 003 

Sommartofflorna åkte på….TROTS!!!

Vinter 2010 004

Blomman vägrar att sluta blomma…. TROTS!

Vinter 2010 005

Pelargonen tänker inte heller gå i ide….TROTS!!

Vinter 2010 013

Trotsig fika på altanen. Bonus är “medtrotsare”

Vinter 2010 014

Motis ställdes motvilligt in i “garaget”. En liten trotsåktur hann han med innan.

Bonus har gjort sig illa igen. Han har ett litet varigt sår på hakan. Vi får nog åka till veterinären på tisdag med honom. Det läker inte av sig själv.

Vinter 2010 010

Baileys mår däremot finemang. Hon sprang omkring när vi städade i trädgården och ville gärna kika lite närmare på vad Thomas planterade för lökar vid husväggen.

 Vinter 2010 006 

En daggmask är aldrig fel att kolla lite närmare på.

Inga kommentarer: