Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

tisdag 2 augusti 2022

Vad har jag gjort egentligen mellan 10-31 Juli?

Tiden bara går och jag har inte hunnit uppdatera mitt liv som Sussi på ett tag.
Vi har inte kunnat resa bort under semestern, utan har gått hemma och skräpat. Jag får lägga in lite bilder i datumordning, annars har jag ingen koll.

10 Juli
Orm har lagt sig i tomatodlingen och väser åt mig. Jag vågar inte flytta på den, utan väntar på att Thomas ska vakna. När det sker, så är orm borta.

                         11 Juli
De stora dörrarna till tunnelväxthuset skruvas ihop.


Skitdjupa gropar grävs till dörrkarmen på framsidan

Dörrkarmen sätts upp och stoppas ner i skitdjupa gropar.


13 Juli

Modeomedveten rökande kvinna med en uteliggarefrisyr, skruvar ihop den lilla dörren till baksidan av tunnelväxthuset.


15 Juli
Vi åker in till Stockholm. går och shoppar lite. Äter middag med Jimmy, Johanna och grabbarna på italiensk restaurang. De ska åka till Frankrike, så vi ville träffa dem innan de åkte.







18-21 Juli
Jimmi och Ilham kommer på besök. Vi äter grillat i dagarna två. Ilham och jag går och plockar blåbär och gör en blåbärspaj.



Thomas födelsedagspresent tas fram och Ilham och jag badar. Jimmi och Thomas badade INTE!!







Blåbärspaj är gott!!

Var är min paj då?????

22 Juli
Jag plockar av vinbärsbuskarna

Den rosa stockrosen blommar.

Hittade några brytbönor.

24 Juli
Äntligen dax att sätta på plasten på tunneln. Björne och Mia kom till undsättning. Johan kom och hälsade på och hjälpte till med taket.

Baksidan uppsatt.


Och sen framsidan.



Vips så hade de fått upp taket.

26 Juli
Köpte en begagnad trädgårdstraktor och fotade blommor.
















27 juli

Thomas mamma Mayvor och Jalle, syster Mia och Jörgen samt Mias son Eric kom på besök. De ville fira Thomas födelsedag i efterskott.
Det fikades och åts fruktsallad. Thomas fick kläder och krusbär från Mayvors kolonilott.  



28-30 Juli

Carina kommer på besök. Men inte fasen tog jag några bilder.

Gjorde örtsalt

Hittade en liten melongurka.

Carina åkte hem på förmiddagen den 30 juli. Då fick Thomas för sig att vi skulle göra tomatsås av förra årets infrysta tomater 
och sylt av krusbären han fick av sin mamma. Vi hittade även jordgubbar och hallon i frysen. Vi höll på hela dagen.


Det blev en hel del.


Emil och Lindas Elsa kom och hälsade på. Hon gjorde sig hemmastadd och lade sig att sova i fåtöljen. Thomas fick sitta på en stol och äta middag.


31 Juli
Fredrik kommer på besök, men det dokumenterar jag i ett nytt inlägg.

Alla dörrar är nu uppsatta på tunnelväxthuset. Se så fint det blev.
Nu återstår det att göra fint inuti, samt att fixa med plasten längs marken.

Nu är jag kaffesugen.

Vi syns!
Sussi

s

s

s

s

s

s

s

s

s

s

Inga kommentarer: