Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 20 februari 2022

Lite kul och mycket tråkigt

En vecka har gått sen jag skrev något.

Förra söndagen åkte vi in till Stockholm och hälsade på Jimmy, Johanna och barnen. Johanna har börjat med en ny tradition med att laga till en "söndagsstek" varje söndag. Den var sååå otroligt god.

Vi hade med oss lite presenter till grabbarna. Thomas hade hittat underkläder med Spidermanbilder till Louen och Rubin fick dinosaurier på sina.

Vi hittade målarböcker med klistermärken som vi tänkte att de kunda roa sig med, när de flyger till Paris. Det var Marvel-tema på dem.

Här går Thomas och Louen igenom vem som är på bilderna.


Grabbarna var helvilda som grabbar är. Men en liten stund kunde de varva ner, för lite mys med farfar och titta lite på tv.


Thomas hade klagat på att han mådde illa, för nån vecka sen och natten till tisdagen kände han sig riktigt dålig. När jag gick upp vid strax efter 5, så hade han försökt att gå på toaletten, men svimmat 3 ggr.

Det var så illa, så jag fick ringa efter ambulans. Han hade aldrig klarat att ta sig till bilen så vi själva kunde åka in till sjukhuset.

Det visade sig att han hade ett kraftigt magsår och han hade förlorat en hel del blod. Hans tillstånd var så illa att de fick flytta honom till Huddinge sjukhus där det fanns bättre expertis. Han har varit otroligt dålig och har fått 8 påsar blod plus en del medicin, dropp och smärtstillande.

Igår var den första dagen som det faktiskt gick att tala med honom ordentligt. Han har varit virrig i huvudet, så det har varit svårt att förstå vad som hänt och vad som hände på sjukhuset och vad läkarna sa.

Vi hoppas att han kan få komma hem idag, men just nu vet vi inte.

Igår orkade jag ta tag i mina chillisar. De behövde planteras om och jag passade då på att spruta lite till med såpalösning för lössen. Det ser ut som om de är borta nu.


Basilikan ser otroligt fin ut. Men jag undrar om jag inte sått för tätt.


Purjon växer också fint. Jag klippte den till hälften förra veckan, men den har ränt iväg. Jag får höja lamphöjden hela tiden.


Den gula löken ser inte så kul ut. Jag har inte haft koll på den under veckan när det har varit lite kaotiskt. Lådan har stått väldigt blött, men det kanske kommer fler strån snart om den får stå och torka upp lite.


Jag hade också tänkt att kallså lite morötter i mjölkkartonger och ställa ut i växthuset. Men jag hade ingen jord kvar, så jag tänker åka in till Granngården idag och köpa lite. Jag har sett en video på nätet och jag tänkte testa denna teknik iår.

Jag måste in och hämta paket från Gjordnära också. De mailade för ett par dagar sen om att de skickat fel storlek på plasten för en av sidorna. Så jag antar att jag fått en ny, men jag vet inte om det är det som de skickat.

De skickade fel stag till mig också vid första leveransen, och jag har behövt att åka in till OKQ8 för att hämta paket tidigare. Det är osäkert om de har skickat tunnelväxthusdelarna i omgångar, vilket är dumt, eftersom jag valt att få allt hemkört, eller om de faktist skickat nya delar eftersom de skickat fel tidigare. Det återstår att se.

Jag måste in och handla mat också. Det är helt tomt i kylen och jag har inte orkat att handla under veckan.

Thomas har beställt glass och coca cola, så det är väl bäst att jag börjar att göra mig iordning för att ge mig av.

Granngården öppnar kl 10, så jag tänkte åka förbi där först.


Ni får ha det så bra!!


Sussi


Inga kommentarer: