Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 16 september 2019

Och alla var här

I helgen har vi haft fint besök. Våra söner med familj kom och hälsade på. Lille Rubin fyller snart 3 år, och han ska ha kalas nästa lördag, och då kan vi inte komma. Vi firade honom i helgen istället.
Vi har spelat fotboll och bandy. Rubin beställde nämligen ett bandymål, så då fick vi fixa det.

Ilham fick stå i mål

Vi har också gått och skördat tomater och jag hade sparat lite amerikanska blåbär som han fick plocka. Några plommon var fortfarande ätbara, och de tyckte han om. Han sparade dem i äggkartonger. Där tyckte han att de låg bra.
Han älskar mina småtomater och lärde sig var han kunde plocka dem.
Här har han satt sig och stoppar glatt i sig de små röda godisarna.

Vi skojade lite med Ilham på lördagsmorgonen. Rubin gömde sig under en korg och likaså farfar. Vet inte om Thomas har förstått riktigt hur man gömmer sig på ett bra sätt, men det kanske funkade.

Vi tog en tur ner till stranden för det skulle fiskas som vanligt. Rubin slapp att gå.

Vi hade grävt upp lite mask så att Rubin kunde meta. Det är lite enklare än att kasta. Han var dock väldigt nyfiken på alla färgglada jiggar i Jimmis fiskelåda.


Rubin och Jimmi fick fisk. De var ganska små. Rubin tyckte att vi skulle koka den till middag, men den fick simma tillbaka till sina kompisar.

Efter fisket fick Rubin öppna sin födelsedagspresent. Han fick denna fina mask och ett pysselset med Bamsetema. Tidigare hade han också fått en tröja med dinosaurier på. Den hade han på sig hela helgen.

På väg upp från sjön, gick vi förbi Björne och Mia. Björne och Emil satt i trädgården och drack en öl. Björne gick då in och hämtade en present till Rubin som han hade hittat hemma.
Det var ett piratsvärd. Den höll han i resten av helgen. Han till och med sov med den på natten. På söndagen ville han gå och titta på björnen. Det tog ett tag innan vi förstod att det var Björn han menade. - Han kanske hade han fler piratprylar??

Lördagsmiddagen bestod av kräftor och västerbottenpaj. Det hade inhandlats korv och tanken var att vi skulle grilla dem på kvällen. Det orkade vi inte, så det fick bli lunch på söndagen istället.
Jimmi och Ilham ser väldigt hungriga ut.
Till efterrätt blev det grillade mashmallows.

Ilham och jag gjorde en stor sats tomatsås. Den blev supergod.

Det blev lite tomt och tyst när de hade åkt hem. Vi gick och städade lite innan vi hamnade i soffan framför tv´n. Ute på altanen hittade vi lite spår efter besöket.
En liten bananbit blev kvarlämnad på ett bord.

På väg ner till stranden i lördags, passade jag och Thomas på att plocka lite nypon. De satt vi och rensade medan vi såg på tv och åt upp resten av lördagsgodiset.

Nu ligger nyponen i torken i väntan på att bli nyponsoppa.

Vi hörs!!

1 kommentar: