Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 17 september 2017

Kalas och trädansning

I Lördags hade vi kalas för Fredrik som fyller 44år på onsdag. Eftersom jag är på konferensresa nästa helg, fick vi ha kalaset i går istället. Mer om detta kan du läsa om på Fredriks blogg.





Idag har vi ansat körsbärsträdet. Förra helgen, ansade jag äppel- och plommonträden.
Det syns kanske inte så mycket från den här vinkeln, men yvig och hög var äppelträdet.




Här är jag nästan klar. Ett par grenar kvar bara.



Plommonträdet blev betydligt mindre.




Körsbärsträdet fick sig en rejäl omgång. Så här såg det ut innan:





Och här ser det rätt tanigt ut.




Efteråt passade jag på att klippa gräset. Allt gräsklipp lades i den ena odlingslådan i hopp om att det skall bli jord och näring till vitlöken som skall sättas i slutet på oktober.


Thomas målade smedjan häromdagen. Blev superfint!!!



Nu är jag superhungrig och trött. Thomas åkte bort till pizzerian för att handla kebabsallad, så jag passade på att blogga lite snabbt.
Avslutar med en bild på våra björnbär.



Sussi

Inga kommentarer: