Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 19 maj 2013

Ganska bra väder

I helgen har det varit ganska bra väder. Det var mulet igår (Lördag), men i Söndags sken solen. Jag passade då på att skura lillkåkens väggar. På ena kortväggen hade mossa eller alger installerat sig och lyste skitigt grön. Nu är det skitgröna och all spindelnät borta.  Verandan har gjorts ren och skall oljas och lagas inom kort.

022

Det växer och växer. Här följer lite bilder från mina “marker”

023

024

029

030

031

I växthuset har en liten paprikabebis blivit till och flera blommor har slagit ut på plantan.

025026027028

Thomas har stört sig på mossan som tagit över berget. Här tas den väck. Thomas högtryckstvättar och Bosse sopar bortspolad mossa.

021

Bosse och Thomas tittar på hockey. Just nu spelar Finland mot USA. Det står 2-2………..

Hare bra!!!

Inga kommentarer: