Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

torsdag 17 maj 2012

Långledig igen

Då var man ledig i 4 dagar. Idag är det kristi himmelsfärd och imorgon blev det klämdag. Man får passa på.

Jimmy och Johanna är här. De ligger och sover så sött nere i gäststugan. Solen skiner då och då när molnen försvinner. Blir nog att släpa fram hängmattorna.

Här skall de ställas. Gräset blev jättefint efter vi rev upp all mossa.

IMG_1482

Vi tog en vända utanför gäststugan i söndags. Det ser trist ut ett tag, men två-tre veckor senare får man sin belöning.

IMG_1486

Några blommor som jag planterade förra helgen, dog av frostskador. De ser inte så kul ut. Får rycka upp dem och ersätta dem med nya.

IMG_1478

IMG_1479

Tulpanerna har slagit ut, men på denna bilden så är det snart dax.

IMG_1483

Sidan av huset har också blivit dekorerat.

IMG_1480

Avslutar med min majsodling. Vågar inte plantera dem i landet än. Kylan kan slå till. Kanske får prova med nån enstaka först.

IMG_1475

Inga kommentarer: