Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

lördag 4 september 2010

Svampen är här

Förra helgen var vi och plockade lite svamp. Emil och Linda kom ner och fikade lite och Linda tyckte att svamp vore gott. Julia och Kevin följde med och de var jätteduktiga på att gå i skogen. Ja, Julia blev buren emellanåt, men inge gnäll där inte.

Innan vi gick så ville Thomas prova att göra fläskgädda. Här maler de gäddfiléer och blandfärs. Det blev jättegott.

Bild 072

Recept:

ca 70% fläskfärs & ca 30% gäddfärs blandas tillsammans med salt och peppar och en liten skvätt grädde.

Forma till små pannbiffar och stek i smör. Gött!

Julia var tvungen att tvätta ankan (?) innan vi gick ut i skogen.

Bild 074

Ett glatt gäng.

Bild 075

Här är fångsten som vi stekte och lade på macka.

Bild 078

Denna familjemedlem hittade jag i svampkorgen imorse. Kanske trodde hon att vi skulle ge oss ut idag med.

Bild 080

Inga kommentarer: