Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

onsdag 26 juli 2023

Det rullar på

Igår hade jag riktigt tråkigt. Kanske var lika bra det. Man måste kunna ta det lite lugnt på semestern också.
Det regnade nästan hela dagen, så jag kunde inte vara ute och fixa i trädgården.
Inne fanns det säkert något jag kunde göra, men jag städade i förrgår, och hade ingen lust med att ta tag i någon rensning av skåp, eller liknande. Jag tvättade kläder. Det fick räcka.

Det som hänt sedan senaste inlägget, är att min lille plutt har varit på besök. Denna bild är inte tagen då, men jag fick den av de glada föräldrarna. Filip ser så härlig ut på denna bild.

Jag blir så glad när de kommer och hälsar på. Att vara farmor är nog det näst bästa man kan vara. Det allra bästa är ju att vara förälder, men han är ju kapabel till att ta vara på sig själv, så nu är det lille Filip som tar störst plats i mitt hjärta. Han är så söt.
Han har börjat le och visar tendenser att börja skratta. Han låter så härlig när han gör det.




Fredrik kom och hälsade på som vanligt. De renoverar hans lägenhet, så han var tvungen att hålla sig borta ett tag medan de målade om och lade nya golv. Köket skall också bytas, men det kan de göra när han är tillbaka.
Han kom hit förra söndagen och stannade till torsdag.

På måndagen åkte vi till Älmsta och besökte "filmbutiken" som vi kallar den. Han hittade några filmer.
På tisdagen, bar det av till Ikea. Vi har bestämt att hans bokhyllor som stod i vardagsrummet samt sovrummet skall slängas. De är så gamla och trasiga. Vi ska köpa nytt, och vi hittade en del objekt som Fredrik var nöjd med. Vi ska mäta alla väggar, när de renoverat klart och börja planera vad som skall införskaffas.
Vi köpte en del sängkläder, handdukar, bestick mm.
Han hade namnsdag och på hemvägen köpte vi princesstårta som vi avnjöt efter maten.

Onsdagen bar det av till Spelbutiken och även frisören. På eftermiddagen dök Jimmi och Ilham upp med lille Fille.

Fradrik ville såklart hålla i bebisen.



Jag har inte gjort hälften av vad jag ska göra i trädgården.
En sak som jag haft på agendan, är att riva det gamla tunnelväxthuset. Det har jag börjat med.
Plasten är avtagen nu. Bakom tunneln står en stor hassel som vi måste såga ner. Jag kommer inte åt baksidan nu. Det är ganska mycket brännässlor som måste ryckas upp också.
Sen ska stommen rivas och trästöden flyttas. Jag kan använda dem till annat.
När det är gjort, så skall vi bygga den tredje komposten, så att vi kan vända över den vi startade förra året i den (ni förstår säkert vad jag menar).

I helgen som kommer ska vi försöka börja bygga mittenpartiet som skall stå i nya tunneln.
Utanför har jag börjat att gräva ner plasten som ligger längs marken, men jag har inte tillräckligt med jord att lägga över den. Marken är hård och det är svårt att gräva där. Högra delen av framsidan är klar.

Inne i tunneln växer det på. Meloner och melongurkan börjar visa sig. Jag måste börja binda upp dem innan de blir för tunga. Jag får lägga dem i nylonstrumpor som jag binder upp i taket.
Det här är en melongurka.

Det här är cantaloupemeloner.


Jag har klippt bort en del blad på tomaterna, och väntar nu på att de skall mogna.
Gurka och squash skördar jag nästan varje dag.
Detta var bara från gårdagen.

Jag ska gå ut och fota alla grönsaker för att se hur det ser ut just nu. Men jag får nog göra ett eget inlägg för de bilderna nån annan dag.

Vi ses då!
Sussi 

Inga kommentarer: